Crosstraining Endurance, drop-in. Högintensiva pass. Konditions- och styrketräning blandas intensivt under passet och hela kroppen får arbeta. Vi använder oss framförallt av den egna kroppen som redskap men även parövningar, rep, däck mm kan förekomma på passen. Vi förflyttar oss med jogging. Träningen anpassas individuellt och alla tränar efter sin förmåga! Du bör kunna jogga 2 km i 6 minuters tempo. Passen är drop-in pass och håller på 50-75 minuter.

 

FitnessRampUp. C:a 45 minuters pass utan hopp. Även dessa pass anpassas individuellt. Perfekt om du vill komma igång med din träning efter uppehåll, förbättra din kondition och styrka eller vill komplettera din träning med ett allroundpass. Utmärkt komplement till löpträning, fotbollsträning m.m för att bli starkare och minska skaderisken. Vi håller oftast till på samma ställe, barn är välkomna. Fitness Ramp Up bedrivs i kursform och träningen stegras under tiden. I en kurs ingår:

  • Gruppträning utomhus 2 ggr/vecka
  • Hemmapass vid ev. missade pass
  • Träningscoachning
  • Gratis prova på mellan varje kursomgång
  • Möjlighet att köpa 10-kort (giltigt 3 månader) efter genomgången kurs.

 

Feedforward, löpkurs. För dig som vill utveckla din löpning, bli snabbare och önskar ett träningspass fokuserat på löpträning - uthållighet, snabbhet, explosivitet och teknik. Feedforward fokuserar mer på löpträning och kondition och innehåller färre styrkeövningar än Crosstraining och Fitness Ramp Up. Vi förflyttar oss under träningspasset, viktigt att du orkar jogga 15 minuter i sträck. I kursen förekommer hopp/spänst övningar. Passen håller på 60-90 minuter.

Även du som inte tidigare tränat med Framsprång är välkommen!

 

Bootcamp. Hålls som extrapass. Du bör vara förberedd på obanad terräng och ha oömma kläder på dig, eventuellt ta med ombyt. Anmälan på sms två dagar före träning.

Hålls också som event för företag, kompisgänget mm.

 

Mammacamp. Vänder sig till dig som nyligen blivit mamma och vill komma igång med din träning. Mycket fokus på att återfå/hitta bålmuskulaturen, teknik och kontroll i övningarna. Hålls i kursform, ca 45 min pass.